منتدي افاق المستقبل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


بحوث ودراسات أجنبية وعربية وبرامج ودورات كمبيوتر وتصميم وجرافيكس وكل ما هو جديد فى مختلف المجالات
 
الرئيسيةبوابة جديدة أحدث الصورالتسجيلدخول

 

 (29) قصة " ماليش غيركـ " ..

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
mony 3amer
عضو فضى
عضو فضى
mony 3amer


عدد الرسائل : 245
انثى العمر : 29
تاريخ التسجيل : 07/03/2013
الاوسمه : https://2img.net/h/oi45.tinypic.com/8vuutv.jpg

(29) قصة " ماليش غيركـ " .. Empty
مُساهمةموضوع: (29) قصة " ماليش غيركـ " ..   (29) قصة " ماليش غيركـ " .. Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 21, 2013 7:46 pm

(29)
قصة " ماليش غيركـ " ..

--------------------------------



في بيت طنط فاطمه :

طنط فاطمه : هتفضل حابس نفسك كدا ؟؟

نبيل ودّى وشه ناحية الحيطه وبهدوء : سيبيني في حالي يا ماما

طنط فاطمه : لا مش هسيبك في حالك .. انت هتفضل قاعدلي كدا وهيا بتقضي شهر عسلها في النمسا

نبيل : انا ضيعتها يا ماما مني

طنط فاطمه : هيا اللي سابتك يابني المفروض متزعلش عليها انت ألف من يتمناك

نبيل : رجعتلي يا ماما اما عملت الحادثه وانا اللي رفضت

طنط فاطمه : مالوش داعي تفتكر حاجه .. خلاص اللي حصل حصل

نبيل بيهز راسه : صح اللي حصل حصل

--

فـ النمسا :

إلياس بيمسك ايد لينا ويبوسها : منوره النمسا كلها يا حياتي

لينا سحبت ايدها : إلياس مش انت قلت مش عاوز تزعلني في حاجه ؟

إلياس : اكيد طبعا

لينا : طيب لو سمحت انا مش عاوزاك تلمسني نهائي

إلياس : انا ببوس ايدك عادي !! في ايه يعني انتي مراتي ؟؟

لينا : معلش Neutral

إلياس : طب اي اوامر تاني ؟؟؟

لينا بخوف : ولو تشوف مكان تاني تنام فيه يبقى احسن من انك .. ( وبخجل ) من انك تنام جمبي

إلياس : انتي بتتكلمي كأني واحد غريب .. انا جــــووووووزك

لينا : خلاص انا هنام الكنبه وانت نام عالسرير

إلياس وهوا ماسك اعصابه : حاجه كمان ؟؟؟؟؟

لينا : بعد اذنك بقى عاوزه اغير هدومي

( لينا لآخر يوم في بيت باباها كانت مقتنعه بـ إلياس .. ومستسلمه بالأمر الواقع وبتحاول تنسى رفض نبيل ليها يوم الحادثه .. لكن المنظر اللي شافت بيه نبيل قبل زفتها كان صعب تنساه .. لأنها كانت مهيئه مشاعرها على إن نبيل مبيحبهاش ومش فارق معاه ولازم هيا كمان متحبوش وميفرقش معاها .. لكن ظهوره في يوم فرحها بـ البهدله اللي كان فيها رجعلها ذكريات زمان كلها .. فـ مبقتش طايقه إلياس بالمرررررره )

إلياس بهزار : هوا مفيش غيرك عاوز ياخد شاور ولا ايه .. بقالك نص ساعه ف الحمام ايييييييه

لينا فتحت باب الحمام وطلعت راسها : زعلان على نص ساعه !

إلياس : دنا باخد الشاور في عشر دقايق .. وببقى متدلع كمان

لينا بلوية بوز : انت بقى

( لينا كانت لابسه بجامه واسعه وبـ كُم .. مستورة يعني كأنها مش عروسه .. )

إلياس : تصدقي انا اختي بتلبس كت وتقعد فيه ف البيت

لينا بقرفه : انا هطلع انام ع الكنبه ..

إلياس : لا نامي ع السرير وانا هنام ع الكنبه .. مفيش أميرة بتنام ع الكنب

لينا فـ سرها: خفـــــــة

لينا : تصبح على خير

إلياس : وانتي من أهلي يا عمري


( تاني يوم )

إلياس طلب الفطار .. وراح لـ لينا عشان يصحيها

إلياس بيحط ايده على كتف لينا عشان يصحيها : لينــا لينا ؟؟

لينا بفزعه : ايه في ايه ؟؟؟ ابعد عني

إلياس بص لـ لينا بصة زعل وقام من ع السرير : الفطار جه

لينا حست بالأوفر اللي كانت فيه فـ وقفت محرجه جمب الكنبه

إلياس : اقعدي

لينا : لا مش عاوزه

إلياس : وانا مش هفطر من غيرك

لينا : ممممممم

( قعدت لينا تفطر مع إلياس وهيا سرحانه )

إلياس : لا مش وقته سرحان .. احنا ورانا بروجرام طويل اووووووووي ولازم نلتزم بيه .. يعني يادوبك تقومي تلبسي

--

( لينا وهيا قدام المرايا ... وقف إلياس على باب الاوضة بيتفرج عليها وهيا بتلف الطرحه )

لينا اخدت بالها ان إلياس بيبص عليها : انت بتبص على ايه ؟

إلياس : على فكره ممكن متلبسيش الطرحه يعني .. انا مش متعصب اوي وكمان بالطرحه ممكن تلفتي نظر الناس أكتر

لينا : هوا انا متحجبه عشان الناس ولا عشان ربنا ..

إلياس : مقصدش والله .. انا اقصد يعني لو حابه تمشي بشعرك يعني اكمننا في شعر العسل يعني وانتي شعرك العسلي دا عسل اوي وهوا مفكوك كدا

لينا بجدية : إلياس ممكن أخلص لبس ؟؟؟؟

إلياس حاسس يإحباط : اوووك

( لينا فتحت علبة الاكسسوار بتاعتها .. ولقت السلسله اللي نبيل ادهالها يوم ما اتخرجت من الثانوية العامه .. بصت عليها بـ حب .. فخدتها لبستها )

فـ مطعم فالنمسا :

إلياس : في هنا شوربة ضفادع

لينا : يع الله يقرفك

إلياس : دي جميله والله .. دا في عصير جرآد كمان

لينا كانت بتاكل سلطه : بس بقى انا هروح الحمام وانت اطلبلي اي حاجه

إلياس فـ سره : أخيرا قامت

( إلياس كان مشتري لـ لينا عقد ألماس بمناسبة جوازهم وحب يقدمهالها فـ اول خروجه ليهم .. لينا رجعت من الحمام )
لينا : ايه دا الأكل لحق يجي ؟ اومال فين اكلك انت

إلياس بـ حب : هيتأخر شوية

( لينا بسدة نفس شالت الغطا من على الطبق بتاعها ولقت علبة العقد الألماس مفتوحه وعامله اضاءات حلوه في الطبق )

لينا برفعة حاجب وابتسامه : كان لازم افهم يعني ان دا مش اكل ^^

إلياس : بجد عجبتك ؟؟؟

لينا : اه جميله ميرسي

إلياس حاطط ايده على خده وساند على طرابيزة الاكل : إلبسيها بقى

لينا افتكرت انها لابسه عقد نبيل فـ مسكته : هه لا خليها بعدين بقى

إلياس : ممممممم براحتك

ثالث يوم :

( لينا صحيت قبل إلياس وطلعت برا تبص عليه .. لقت رجله طالعه برا الكنبه والغطا واقع ع الارض .. وإلياس فاتح بؤه ونايم )

لينا بصوت عالي : هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

إلياس فتح عين واحده وبنعسان : بتضحكي على ايه ؟؟؟

لينا : على منظرك وانت نايم

إلياس : عادي على فكره بكرا تاخدي على كدا

لينا : طب يلا عشان نلحق البروجرام

--
( إلياس وهوا بيتمشى مع لينا فـ النمسا .. شاف كرسي مكسور .. فـ راح قعد عليه عشان يقع عشان يخلي لينا تضحك .. ويشوف ضحكتها اللي محروم منها من ساعة كتب الكتاب )

لينا : ههههههههههههههههههههههههه وكمان كنت بتعزم عليا اقعد ؟؟؟؟؟؟؟

إلياس : انتي هتسيبي الناس تضحك عليا كدا .. هاتي ايدك قوميني

لينا عينها دمعت من الضحك : قوم نفسك ههههههههههههههههههههههه

إلياس مادد ايده : بجد انا محشور جوا الكرسي محتاج مساعده

لينا : ماليش دعوه

إلياس : please miss ,, can you help me ??

لينا زعلت لما شافت واحده من النمسا بتقوم إلياس وايدها مسكت ايده

إلياس : thank you ,, really thans

النمساوية بتكلم لينا : could you ?

( النمساوية ادت لـ لينا الموبايل بتاعها عشان تتصور مع إلياس .. وإلياس فرحان لأنه شايف علامات غيره على وش لينا )

لينا : why ??

النمساوية : we don’t have guys with Fair skin

لينا بتبص لإلياس بتعجب

إلياس : بتقولك احنا معندناش رجاله لونهم قمحي

لينا لوت بوزها ومشيت لبعيد ..

إلياس : ايه دا انتي زعلتي .. ؟؟؟؟

لينا : عادي هزعل ليه يعني .. انا عايزه اروح

--

فـ بيت خالد :

خالد : منوره والله ياطنط

طنط فاطمه : دا نورك يا حبيبي .. كمان يا بكاش بقى انا اللي منوره برضو ؟

خالد بضحكه : ههههههههههههههههه ونسمه طبعا منوره .. هوا نبيل مجاش معاكو ليه

طنط فاطمه : عنده شغل ومينفعش يسيبه .. معلش مره تانيه ان شاء الله يبقى يجي معانا

ام خالد : ان شاءالله .. ومنى بقى كمان تيجي هيا وجوزها

طنط فاطمه : اكيد ياحبيبتي ان شاء الله

( فـ البلكونه )

خالد : نسمه انا غيرت رقمي .. سيفي عندك الرقم دا

نسمه : سيفته .. غيرت رقمك ليه ؟؟ كان اسهل من دا

خالد بابتسامه : انا مش عاوز اي واحده في الدنيا غيرك يبقى معاها رقمي

نسمه : ياسلااام يعني انت مش هتشغل الخط الأولاني

خالد : اتفضلي ياستي الخط اهه .. اكسريه بنفسك

نسمه بفرحه : ايه اللي غيرك كدا ؟؟ دنا فضلت اسبوع بقنعك تغير رقمك عشان فيروز عارفاه ومرضتش

خالد : عشان فيروز مكنتش ازمتي ..

نسمه : مش فاهمه

خالد مش عاوز يقول لنسمه انه كان بيخونها وهما مخطوبين : اقصد اني كنت محتاج وقت عشان كل الناس تعرف رقمي الجديد .. وبدام خلاص الكل عرفه .. يبقى عمري ما ازعلك

نسمه : ويا ترى صحابك دول فيهم بنات بقى وكدا

خالد : الاهي يا رب اتسخط قرد لو الرقم دا مع بنت غيرك وغير امي

نسمه : ربنا يخليك ليا يارب ..


( خالد لأول مره يحس بفرحة نسمه بيه بحق وحقيق .. فرحتها وهوا اتغير فعلا عشانها )

--


--تابعونا في الحلقه الجايه^^
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
(29) قصة " ماليش غيركـ " ..
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» (27) قصة " ماليش غيركـ " ..
» (28) قصة " ماليش غيركـ " ..
» (31) قصة " ماليش غيركـ " ..
» (32) والاخيــــــــــره قصة " ماليش غيركـ " ..
» (30) قصة " ماليش غيركـ " ..

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدي افاق المستقبل :: المنتديات الأدبية :: القصص والروايات-
انتقل الى: