منتدي افاق المستقبل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


بحوث ودراسات أجنبية وعربية وبرامج ودورات كمبيوتر وتصميم وجرافيكس وكل ما هو جديد فى مختلف المجالات
 
الرئيسيةبوابة جديدة أحدث الصورالتسجيلدخول

 

 قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (20) :

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
mony 3amer
عضو فضى
عضو فضى
mony 3amer


عدد الرسائل : 245
انثى العمر : 29
تاريخ التسجيل : 07/03/2013
الاوسمه : https://2img.net/h/oi45.tinypic.com/8vuutv.jpg

قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (20) : Empty
مُساهمةموضوع: قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (20) :   قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (20) : Icon_minitimeالإثنين أغسطس 19, 2013 10:52 pm

(20)
قصة " ماليش غيركـ " ..
---------------


فـ بيت طنط فاطمه :

( نبيل متنرفز جدا وبيخبط بكل قوته ع الباب .. و لينا اول ماسمعت الخبط عرفت انه نبيل وقلبها ابتدى يدق جامد )

منى بنرفزه : ايه دا بتضرب ع الباب كدا ليه

نبيل : الزفته اللي عندك لابسه حجاب

منى : لا متنيله !! ... في حاجه بقى

نبيل : اوعي من وشي

( لينا كانت قاعده على سرير منى من غير حجاب ومكنتش متوقعه ان نبيل يدخل الاوضة من غير مايستناها تلبسه )

نبيل بنرفزه : انتي ايه الهباب اللي نيلتيه دا .....

نبيل فـ سره : " ايه دا .. دا شعرها بني وطويل .. ايه دا .. دا شوية ويوصل لركبتها "

( لينا وهيا بتلف الطرحه بسرعه على راسها وبتدخل شعرها جوا الكارينا )

لينا بنرفزه : هوا دا اسمه ايه يعني ؟؟؟؟؟؟ على فكره انت المفروض انك ابن خالتي .. ابن خالتي وبسسس .. وانا ابويا لسه ممتش عشان حد يجي يزعقلي في ااااااااااااااي قرار اخده

نبيل بصدمه : حد ؟ هوا انا خلاص بقيت حد ؟؟

لينا : لو سمحت بعد اذنك عاوزه اعدي

نبيل مسك دراع لينا جامد .. وبنرفزه : انتي عارفه ان القرار اللي اخدتيه دا بيسموه انتحار ؟؟؟

لينا بعصبيه وعلى وشك انها تعيط : وانت يهمك في ايه ؟؟؟؟؟ انت مبقتش غير مجرد ابن خاله ليا ... ملكش حق تكلمني بالاسلوب دا .. وسيب ايدي يا حيوان

نبيل مبرق : حيوان ؟؟؟ انا نبيل .. نبيل اللي بيحبك وبتحبيه .. مش فاكراه

لينا بضحكة سخرية : آآآآآه انت قصدك على نبيل قبل ما يخوني ولا بعد مايخوني

نبيل : انتي المفروض تبقي عارفه ومتأكده اني مخونتكيش .. دا إلياس هوا اللي .......

لينا قاطعته : ياااااااادي إلياس اللي بتعلق على شماعته مشاكلك .. ياخي حرام عليك دا واحد مريض حرام تستغل مرضه عشان تداري على قرف انت عملته

نبيل بهدوء : يااااااه للدرجادي ؟؟ للدرجادي انا بقيت وحش كدا في نظرك

منى بتتدخل : لينا اسمعه منه هوا بيقول الحقيقه

لينا بسخريه زياده : هاهاهاهاهاههاهااااا ومين يشهد للعروسه ؟؟؟؟

نبيل كانت في عينه دمعه محبوسه : لينا .. انا مش عايز اشوفك تاني .. ولا عايزك تبقي بنت خالتي .. انا عايزك تعتبريني ميت ..

لينا بقرف : على اساس انا اللي هموت واشوفك .. انت اصلا شيطاااااان واوعى بقى انا هنزل لأمي .. سلالالالالالالالالالالام

( لينا خرجت من اوضة منى وهيا بتاخد نفس عميق عشان دمعتها متنزلش .. )

لينا : ماما لو سمحتي انا عاوزه اروح

طنط فاطمه : هوا حصل حاجه ولا ايه ؟؟

لينا بـ ثقه ورفعة حاجب : لا ابدا .. محصلش حاجه .. ابنك دخل عليا وانا مش لابسه الحجاب وهددني وزعقلي وشتمني ومسك دراعي بس .. شفتي محصلش حاجه

ام لينا : معلش هنستأذن احنا يا فاطمه .. هكلمك باليل ياحبيبتي

طنط فاطمه : انتي رايحه فين .. انتي اصلا متصلتيش على الحاج عمرو

ام لينا بضحكه صفرا : معلش ياحبيبتي هنتمشى لحد ما يجي .. باي باي

( خرجت ام لينا و لينا من بيت طنط فاطمه واتصلو على الحاج عمرو عشان يجي ياخدهم ... ولينا اول ما شافت الشارع انهارت وفضلت تعيط )

لينا بعياط : انا قلت لبابا مش عاوزه اروح .. قالي لا روحي مهما حصل دا ابن خالتك .. انتي عارفه يا ماما قالي ايه .؟؟؟؟ قالي ( كذا كذا كذا )

((((( انتو عارفين طبعا ايه هوا الكذا كذا كذا دا Very Happy)))))

ام لينا : معلش ياحبيبتي .. انا مش هوديكي عندهم تاني وميبقالكيش علاقه بـ منى بنت خالتك خالص .. اتفقنا ؟؟؟

لينا بعياط : اتفقـ قـ قـ قـنـا ...

--

فـ كافيه ..

خالد : عارفه يا نسمه ... يوم عيد ميلادك انا هعملك بارتي اجمل من دي بكتيييييييييييير

نسمه : بجد ياحبيبي ..؟؟؟ انا بجد مش متخيله ان البارتي دي ممكن تكون ليا اصلا

خالد : نسمه .. انا هححققلك احلامك كلها .. كلهــــــــآآآآآ

نسمه : متحرمش منك يا خالد يا رب ...

خالد : يلا خلينا نهيص معاهم بقى

نسمه : هههههههه يلا

( في نفس الوقت .. خالد غمز لصاحبه .. وصاحبه ابتدى يرقض مع خطيبته ويشيلها ويلف بيها الكافيه .. ويبوس ايدها ودماغها ويقرب منها بطريقه مقززه )

نسمه : ايه دا انت شفت اللي حصل دلوقتي ؟؟؟؟

خالد : ايه ياحبيبتي اللي حصل

نسمه مبرقه : شفته مقرب منها ازاي

خالد : ياحبيبتي ماهو انتي لو تصدقيني .. انا قلتلك ان كل المخطوبين بيعملو كدا .. صممتي ان انا اللي وحش وزعلتي في خطوبة اختك !!

نسمه : يعني فعلا الناس كلها بتعمل كدا ..

خالد : مش كل الناس .. اللي بيحبو بعض بس .. اللي اتخطبو بس

نسمه : ممممممم

( خالد قام من مكانه وركع لـ نسمه )

خالد : تسمحيلي بالرقصه دي

نسمه بأحراج : ايه دا قدام الناس كدا

خالد : النهارده انا جايبك عشان اتبسط انا وانتي .. ميهمنيش اي حد

( نسمه اقتنعت ان كل حاجه اتربت عليها كانت فاهماها غلط .. وان خالد مش " قبيح " خالد عايزنا نعيش ونتبسط ... )

اضاءة الكافيه قلت ..
الدي جي : ياااااريت يا جماعه الـ couples يتفضلو على الـstage عشان رقصة الـ slow

خالد : سامعه .. هنرقص سلووووو

نسمه : ايه دا مش بعرف

خالد : امشي مع حركاتي وانسجمي مع الاغنيه هتلاقي نفسك بتطيري مش بترقصي
( الدي جي شغل اغنية " جمبك على طول " وابتدو كل المرتبطين يرقصو سلو )

خالد : انتي عارفه انا بحبك اد ايه

نسمه وهيا مقربه من خالد جدا ومكسوفه تبص في عينه من كتر ماهي قريبه جدا : بجد

خالد : ممكن تبصيلي

نسمه : مش قادره

خالد فـ سره : دا ايه النيله السودا اللي انا طلعت فيها دي !!

خالد : عشان خاطري

نسمه : محرجه اوي مش قادره

( خالد رفع وش نسمه برقه عشان تبصله )

خالد : شفتي ماهيش صعبه ازاي ؟

نسمه بتبص في عين خالد : عينك حلوه اوي

خالد : انتي اللي عيونك عيون ملاك

نسمه : انت رومانسي اوي يا خالد

خالد ضم نسمه براحة وهمس لها : انتي عمري كله يا نسمه

( فضلت نسمه في حضن خالد لحد ما الاغنيه قربت تخلص .. والدي جي قال كل الناس تقعد عشان يسيب فرصه لـ صاحب خالد وخطيبته انهم يرقصو لوحدهم سلو لكن خالد ونسمه منسجمين جدا )

علي بيخبط على كتف خالد : انتو سرحانين في ايه كدا ..

نسمه احرجت وسابت حضن خالد ...
خالد : ههههههه في حاجه يا علي ؟

علي : لا يا معلم بص حواليك كدا

( كان كل البارتي بيبص على خالد ونسمه وازاي هما منسجمين اوي لدرجة انهم اخدو مكان علي وخطيبته )

نسمه باحراج وصوت واطي : عجبك كدا قلتلي انسجم مع الاغنيه

خالد : طب تعالي نمشي ...

--

فـ عربية خالد :

خالد : ماتيجي نقعد في الكنبه اللي ورا

نسمه : وهتسوق ازاي

خالد : مين قالك اننا هنمشي دلوقتي .. دا الساعه لسه 7

نسمه : خلاص تعال ندخل الكافيه تاني بدال ما نقعد كدا

خالد : خلينا هنا .. اهو نبقى براحتنا
نسمه : انت بتغمز ليه ؟؟ انت عايز ايه

خالد : في ايه يابت .. هوا انا هغتصبك

نسمه : مممممم انا عاوزه اروح

خالد : مالك بتعملي زي العيال كدا ليه .. ؟؟؟؟؟ ايه عايزه اروح دي ؟؟؟؟؟؟

نسمه : خلاص انا هروح مواصلات سلام

خالد : استني يا مجنونه في ايه ؟؟

نسمه : لو فاكر اني عشان رقصت معاك يبقى سهل اوي اقعد معاك في الكنبه ورا تبقى غلطان .. وقسما بالله لو جيت ورايا لصوت والم عليك الدنيا

خالد : ايه الهبل دا ... مش هتلاقي مواصله

نسمه : هروحها مشي

خالد : طب صلي على النبي ... انا هوصلك ومش هفتح بؤي بكلمه ماشي ؟؟

نسمه : مممممم ماشي



فـ العربيه :

خالد : انا مش عارف انتي ازاي فكرتي في التفكير الوسخ دا .. على فكره انا كان قصدي نقعد ف الكنبه ورا عشان شاشات التلفزيون اللي ورا الكرسي اللي انتي قاعده عليه .. ومعايا فيلم اجنبي جديد وكنا هنتفرج عليه سوا ..

نسمه : بجد

خالد : انتي عبيطه يا نسمه ولا ايه .. انتي لسه ف ثانوي .. دا حتى انا لو قربت منك هعتبر مغتصب قاصر

نسمه حست انه شايفها عيلة لسه : طب اظن انك قلت انا هوصلك ومش هفتح بؤي .. ياريت تسكت لو سمحت

خالد : براحتك بقى .. اديني خرست اهه

--
فـ بيت لينا :

ام لينا : شفت يا عمرو اللي نبيل عمله فـ لينا ؟؟

الحاج عمرو : عملك ايه ؟؟؟

لينا بعياط : شتمني يا بابا ومسك دراعي جامد وكان هيكسره .. ودخل عليا وانا قالعه الحجاب .. وكل دا عشان عرف اني هوافق على إلياس ...

الحاج عمرو : معلش ..

لينا : معلش بس ؟؟ مش هتاخدلي حقي

ام لينا : ميقدرش يا لينا يتدخل عشان ميفرقش بيني وبين اختي

لينا بعياط : يا سلام واللي عمله فيا دا مش يستحق انه يتربى عليه ؟؟؟ مش كفايه انه خاني كمان عاوز يتحكم فيا على اساس ايه يعني

الحاج عمرو : انا هروحله الشغل اتصرف معاه .. بس مينفعش اروح بيت خالتك واتحاسب معاه هناك ... مهما كان البيت مفهوش راجل كبير

لينا : مممممممممممممممم طيب

الحاج عمرو : معلش مش عارف اقولك ايه .. بس اصبري واحتسبي الأجر عند ربنا .. ايه رأيك طيب نكلم إلياس ونقوله انك موافقه ؟؟

لينا : طيب مااااشي دلوقتي حاااااااالا

الحاج عمرو : هههههههههههههههههه بنتك بتحب يا ايمان

ام لينا : ههههههههههههههههه

لينا : ايه دا لالالالالالالالالا مش قصدي

الحاج عمرو : بس بس بلا قصدي بلا مش قصدي .. انا هكلمه اهه

--
الحاج عمرو : ألو يابني ازيك

إلياس : الحمدلله يا عمو .. حضرتك اخبارك ايه

الحاج عمرو : تمام يابني .. انا كنت متصل عليك عشان اقولك على رأينا الأخير

إلياس : اتفضل يا عمو

الحاج عمرو : شوف اليوم اللي يناسبك وهات عمتك واختك وتعالو زورونا

إلياس : بجد يا عمي ؟؟؟؟ لينا وافقت

الحاج عمرو : اه يا سيدي وافقت عليك

إلياس : متشكر اوي اوي اوي يا عمي والله هشيلها في عنيا

الحاج عمرو : يلا تصبح على خير .. لا اله الا الله

إلياس : وحضرتك من اهل الخير .. محمد رسول الله

--

إلياس : نورااااااااااااااااااااااااااااااان .. يا عااااامتتتتتتتتـــــــــــي

نوران : ايه في ايه ؟؟

طنط نجاه : خير يابني

إلياس : لينا وافقت علياااااااااااااااا وهنروح نزورهم ونتفق على كل حاجه

نوران بصدمه : لا يا راجل لينا وافقت !!!!!!!

إلياس بفرحه كبيره : واااااااااااااااااااااااافقت وااااااااااااااااااااافقت

طنط نجاه : اخيرا هفرح بيك يابني ... عقبال اما تجوز اختك ياحبيبي

إلياس : تعيشي يا عمتي وتشوفي عيالنا احنا الاتنين

--
فـ بيت محمد :

محمد بيكلم نفسه : " عدى اسبوعين ونوران متصلتش عليا تحددلي معاد اتقدملها فيه .. انا مش عارف حصل ايه .. ومش عارف متصلتش ليه لحد دلوقتي .. طب اكلمها انا ؟؟؟ لا بلاش ياولا .. لتقول عليك مدلوق .. طب منا فعلا مدلوق ومستعجل .. انا هتصل عليها بقى وخلاص .........
مغلق !!
انا حاسس ان في حاجه غلط .. يارب بس ميكونش الياس عمل مصيبه تانيه وهيا بتواجه المشكله دي لوحدها ..
هوا انا بكلم نفسي ليه ؟؟ انا هقوم انام احسن قبل ما برج من دماغي يطير


--

فـ بيت طنط فاطمه :

طنط فاطمه : انت رايح فين كدا

نبيل : رايح في اي مصيبه .. انا سايبلكو البيت وماشي .. وبنت اختك دي انا هعرف اعقلها ازاي .. ماهو يا فيها يا كفيهــــــــــا

--

فـ بيت لينا :

الحاج عمرو : اهلا يا حاجه نجاه .. نورتونا والله

طنط نجاه : والله دا نورك يا حاج ... انا مصدقتش ان إلياس هيخطب لينا .. بنتك ماشاء الله عليها كانت زي بنتي واكتر والله .. وعلى طول ملازمه نوران ومسبتهاش خالص من ساعت ماكنو ف ابتدائي

الحاج عمرو : هههههه انتي هتعرفيني بـ نوران .. دي بنتي التانيه

إلياس : طب نخش ف الموضوع ولا ايه .. الخطوبه امتى

طنط نجاة : بس يا ولد

الحاج عمرو : لا انا اتعودت على جرأته خلاص .. اتفضل ياسيدي قولي ما عندك

إلياس : الخميس الجاي .. ايه رأي حضرتك

الحاج عمرو : معنديش مشاكل .. الخميس .. مش نتكلم بقى في الشبكه والشقه واللازي منه ؟؟

إلياس : انا جاهز من كلو يا حاج .. وهقولك كل ما املك وان شاء الله مش هنروح النهارده الا واحنا متفقين على كل حاجه


--------------
--تابعونا في الحلقه الجايه^^
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (20) :
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (11) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (10) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (23) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (9) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (25) :

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدي افاق المستقبل :: المنتديات الأدبية :: القصص والروايات-
انتقل الى: