منتدي افاق المستقبل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بحوث ودراسات أجنبية وعربية وبرامج ودورات كمبيوتر وتصميم وجرافيكس وكل ما هو جديد فى مختلف المجالات

الرئيسيةبوابة جديدة أحدث الصورالتسجيلدخول

قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (8) :

كاتب الموضوعرسالة
mony 3amer
عضو فضى
عضو فضى
mony 3amer

انثى العمر : 29
الاوسمه : https://2img.net/h/oi45.tinypic.com/8vuutv.jpg

قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (8) : Empty
مُساهمةموضوع: قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (8) :   قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (8) : Icon_minitimeالإثنين أغسطس 19, 2013 3:04 pm

(Cool
قصة " ماليش غيركـ " ..

-----------------------------

في الحلقه اللي فاتت .. منى اخدت تلفون نسمه وردت على خالد .. ونادت على طنط فاطمه و نبيل اخوها ..

طنط فاطمه : في ايه يا منى بتزعقي ليه ؟؟

نبيل : يا فتاح ياعليم .. اكيد مصيبه عملتوها انتو الاتنين

منى : لا يا فقيق دي نسمه

نبيل : يعني عملت ايه يعني ؟؟؟

منى : تحبي تقوليلهم انتي ولا اقولهم انا ؟؟

( نسمه باصه على الشباك ومكسوفه تحط عينها في عين امها واخوها .. )

منى : يعني اقول انا صح ؟ على فكره هتبقى احسن وأخف وأهون لو قلتي انتي .. ولا جرائتك مبتطلعش الا من ورانا ؟؟

طنط فاطمه : اخلصي وقولي حصل ايه

نبيل بيوشوش ممته : تراهنيني على 100 جنيه ان الموضوع هيطلع تافه ؟؟

طنط فاطمه بترد عليه بوشوشه : اتنين جنيه بس

نبيل : هااااااااااااا اشجوني حصل ايه

منى : الست نسمه دخلت عليها الأوضه وكانت بتتكلم ف التلفون .. عارفه كانت بتكلم مين ؟؟؟ بتكلم فيروز صاحبتها وبتقولها ان نبيل لو اتجوز لينا هيا مش هتحضر الفرح

نبيل في ودن ممته : انا ليه وافقت على الاتنين جنيه ؟؟

نبيل : طيب وايه الجديد يعني ؟؟؟ مامعروفه ان نسمه مش بتطيق لينا من ساعت ما اتولدت .. نعمل ايه احنا بقى ؟؟؟ هتجرجرينا كل شوية عشان تشكيلنا منها ؟؟؟

منى : بس متوصلش انها تقول كدا للغريب .. تقولنا كدا ماشي

نبيل بيشاور بإيده : البنات وقرفهم بقى .. سلام

طنط فاطمه ماشية ورا نبيل : مقولتليش عاوز تاكل مسقعه ولا بتنجان محمر ؟؟

منى : تصدقو انا غلطانه اني خايفه على مشاعركم .. انا غلطانه

( منى قفلت باب الاوضة من هنا .. ونسمه نطت عليها حضنتها من هنا )

نسمه : انا اسفه بجد والله مش هعمل كدا تاني

منى : احنا من امتى يا نسمه بنكلم ولاد ف التلفون ؟؟ انتي في ثانوية عامه والمفروض انك تركزي في دراستك وبس

نسمه : خلاص والله توبه .. لو اتصل تاني هقوله يقطع علاقته بيا وميكلمنيش تاني

منى : انتي فاكره الموضوع بالساهل ؟؟ عملتي كدا ليه ؟؟ ماهو لو انا بكلم ولاد هقول اني قدوه سيئه .. بس اديكي شايفه !! عملتي كدا ليه ؟

نسمه مدمعه : انتي عمرك ماكنتي جمبي في اي حاجه .. دايما مع لينا في اصغر واتفه التفاصيل انما انا ولا كأني اختك .. فمتجيش تعاتبيني على حاجه بعملها من وراكي .. انتي معودتنيش ابقى صاحبتك واصارحك بكل حاجه .. كل صحباتي اللي عندهم اخوات بيكونو قريبين منهم وبيقفو معاهم ضد كل الناس .. وانتي بتقفي مع لينا ضدي ..
( بـ عياط ) عاوزاني اقلدك ليه بقى ؟؟

منى حضنتها : متكلمتيش ليه من زمان .. انا بشوفك دايما متسلطه على لينا وكلنا قايلين ان دا طبعك وشخصيتك فعشان كدا بنتحامى لـ لينا

نسمه بانفعال : هتكلم اقول ايه والبيت كله مبيعديش يوم الا ويجيبو سيرة لينا اكتر من مره ..و دايما تقارنوني بيها .. متزعلوش بقى لما ابص برا البيت واعرفلي ولاد واعرف بنات مش كويسه

منى : يعني فيروز هيا اللي عرفتك على الولد دا ؟؟؟

نسمه : أيوا .. واصلا هوا جاي يخطبني بس مستنيني اخلص ثانوية عامه عشان متقولوش عليا عيلة وعاوزه تتجوز

منى : وانتي عرفتي منين انه عاوز يتجوزك .. ؟؟؟؟؟؟ دا بيضحك عليكي

نسمه : لا مش بيضحك عليا .. هوا فضل كتير اوي اوي يجري ورايا لحد ماوصلي مع فيروز انه جاي يخطبني بس عاوز يتعرف عليا اكتر الأول ..

منى : طب عشان خاطري متكلميش معاه تاني لحد ما تخلصي ثانوية عامه ويجي يخطبك رسمي .. وهوا لو بيحبك مش هيقدر على بعدك وهتلاقيه يوم نتيجة الثانوية العامه متقدملك .. انما بدام بتقضيها حب ف التلفون يبقى عمره ماهيتقدم .. ماكدا كدا واخد اللي عاوزه

نسمه : ممممممم

منى : بصي انا هقولك حاجه .. بس متاخديهاش على انها مقارنه

نسمه : يووووووو يوووووووووو اكيد هتجيبي في سيرة لينا

منى : ايوا هجيب في سيرتها .. عارفه اخوكي ليه مدلوق وهيموت عليها؟؟؟ عشان عمره ما ادتله ريق حلو رغم انها بتحبه ... شفتي مستنيها كام سنه وعمره مافكر يكلم بنت لحد ماهيا تخلص دراسه .. انا عاوزاكي تستخدمي نفس سلاحها .. عشان بالطريقه بتاعتها عرفت ان نبيل بيعشقها .. مش بيحبها وبس .. انتي كمان اعرضي على خالد العرض دا وشوفي رأيه ايه .. لو بيحبك زي ما بيقولك يبقى هيستناكي .. مش بيحبك هتلاقيه بيخلق مشاكل من الهوا ..

نسمه : خلاص ؟ خلصتي كلامك ؟ ممكن انزل اطفح بقى عشان جعانه ؟

منى : ربنا يهديكي يا نسمه .. بس قبل ماتنزلي اوعديني انك مش هتتكلمي معاه تاني .. عشان لو شفتك بتتكلمي معاه مش هغطي عليكي زي ما عملت من شوية .. وعد ؟؟؟

نسمه : ماشي وعد

منى : خدي تعالي هنا

نسمه : ايييييييه عاوزه آكل

منى : هاتي حضن وبوسه حلوين من بتوع زمان

نسمه : هههههه ماشي

--

فـ بيت إلياس :
( يوم خطوبة نوران .. الظهر )
لينا : عارفه ؟؟ حكايتك انتي ومحمد ولا حكاوي الأفلام .. من قلم وشدة شعر لـ كرسي الكوشه تاراراراراراااااااااا .. طب والله ينفع اسم فيلم هههههههههههههههههههههههههههههههه

نوران : هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه اه والله .. ياخوفي ليلة الدخله يعملي مفاجأه ويرد لي القلم اللي سكعتهوله هههههههههههههههههههههههههههههههه

لينا : ياشيخه بعد الشر .. دي هتبقى ليله والعه

نوران : معذوره .. اصلك مسمعتيش رنة القلم على وشة كانت عامله ازاي هههههههههههههههههههههههههههه

لينا : انتي هتخوفيني منك ليه بقى هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

نوران : ربنا مايحرمني منك يارب

لينا : يوووه بقى مبحبش انا اللحظات دي .. عاوزه تاخديني بالحضن خشي في حضني واخلصي

نوران : ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ( هااااااه )

لينا : تك تك تك

نوران : مين بيخبط

لينا : حضرتك هتفضلي راكنه في حضني كدا كتير .. مش هتقومي تطلعي فستانك وتجهزيه عشان نروح الكوافير

نوران : لا انا مرتاحه كدا

لينا : انتي قلتيلي ان مخدتك محشية ريش نعام صح ؟؟؟

نوران : لا والنبي بلاش الافكار اللي في دماغك دي ... عشان انا بتعب اوي في لمها

لينا : طب قوووووووووووووووومي عشان نلحق نرجع .. انا هطلع اعمل حاجه ناكلها قبل مانمشي

نوران : اووووووووووووك عاوزه مربى بجبنه نستو

لينا : عكاكه حتى في يوم خطوبتك

نوران : انا حره في معدتي بقى

--

طنط نجاه : ازيك يا لينا ياحبيبتي

( طنط نجاه دي عمة نوران وإلياس .. وهيا اللي مربيه نوران )

لينا : نوجا حبيبتي ازيك .. اعملك حاجه تاكليها

طنط نجاه : انتي هتعملي فطار

لينا : اه البلاعه اللي فوق شوية وكانت هتاكلني

طنط نجاه : هههههههههههههههههههه الف هنا وشفا عليها .. ماشي انا عاوزه قشطه وزبدة فول سوداني

لينا في سرها : دا ايه العيله العكاكه دي

--

طنط نجاه : صباح الخير يا لوسه

إلياس : ازيك يا عمتشي عامله ايه يا اوختشي ولا اقول يا واد يا ناجي ؟؟

طنط نجاه : هههههههههههههههههههههه هوا انا عشان بدلعك باسم بنت تقوم مدلعني باسم راجل

إلياس : اكدب يعني ؟؟

طنط نجاه : امشي يامجرم .. طب استنى تعال مش عاوز تفطر ..

إلياس : ايه دا لا مش معقول .. عمتي بذات نفسها هتعملي فطار

طنط نجاه : كان على عيني يابني اديك شايف صحتي .. دي لينا اللي بتعمل الفطار ف المطبخ لحد ما اختك تلبس وينزلو الكوافير سوا

إلياس : حد هيوصلهم ؟

طنط نجاه : مش عارفه يابني ابقى اسأل لينا .. ولو محدش هيوصلهم خدهم معاك بقى وانت رايح شغلك بدال ما ياخدوها مشي

إلياس في سره : اخيرا قلتي حاجه تشرح قلبي

إلياس : طب بالاذن ياعمتي

--

( إلياس نعكش شعره بطريقه حلوه .. ودخل المطبخ بيتاوب زي لقطات الافلام .. ومقفل عينه ومتجه للـ الثلاجه )

إلياس : صباح الخير يا حاجه نوجا .. بيضتين اومليت وحته جبنه بقى ف السريع عشان الحق اروح الشغل وتسلملي ايدك مقدما .. اموااااااااه

( وطلع من المطبخ من غير ما يستنى رد من اي حد .. او حتى يفتح عينه ويشوف مين ف المطبخ .. ولينا نزل عليها ضحك على اساس إلياس كان بيحسب عمته هيا اللي فـ المطبخ )

لينا : اتفضلي يا نوجا سندوتشاتك اهيه

طنط نجاه : تسلم ايديكي يا عنيا

لينا : اتفضل يا استاذ إلياس .. البيض الأومليت والجبنه

إلياس باستعباط : ايه دا ... هوا انتي اللي كنتي ف المطبخ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لينا : هههه اه انا .. استأذن انا هطلع لنوران عشان نفطر سوا

إلياس : متشكر على الفطار تسلم ايدك ماتحرمش منك ابدا يارب .. ابقي تعالي كل يوم .. الوليه نجاه دي مبتفطرنيش

طنط نجاه : ولية في عينك .. قولي يا نجنوجتي

إلياس : نه ايه ياختي ؟؟ نجنوجتي ... ليه همرحجك على رجلي

لينا : ههههه ربنا يخليكو لبعض

( لينا كانت طالعه على سلالم الشقه " واخدين شقتين فوق بعض وفاتحينهم على بعض كأنها فيلا " وإلياس جري طالع وراها )

إلياس : آنسه لينا

لينا بابتسامه : ايه ؟ عاوز شاي بلبن كمان ؟

إلياس : ههههههههههههههههه لو مفهاش تقل دم يعني .. بمعلقتين سكر ماشي

( ومد على السلالم وطلع قبلها كأن كلامه جد .. ولينا مستغربه من تصرفات إلياس )

إلياس التفت لـ لينا : انا بهزر على فكره .. انا بس كنت عاوزك تسمعي السي دي دا

لينا : سي دي ايه دا .. مش مكتوب عليه عنوان

إلياس : دا اهم سي دي في حياتي .. انتي اسمعيه وهتعرفي

لينا : اوك ماشي ميرسي

( لينا طلعت اوضة نوران .. واول مادخلت حطت السي دي في شنطتها وفطرت هيا ونوران )

--
( نوران شافت لينا وهيا بتدخل السي دي في شنطتها .. وافتكرت ان إلياس كان ماسك السي دي دا في اوضته .. فنزلت تكلم إلياس وتستفسر منه )

نوران : لولوس لولوس

إلياس : عيون لولوس

نوران : هوا ايه السي دي اللي انت اديته لـ لينا دا هه ؟؟ عاملي مفاجئه صح .. قولي قولي بدال ما اتفاجئ وتلاقو ردة فعل وحشه .. وانا وعد مني هعمل نفسي متفاجئه

إلياس : ممممممممممم بصي السي دي دا ميخصكيش خالص .. انتي مفاجئة خطوبتك هتبقى سهره مع العيله في يخت ع النيل

نوران : الللللللللللللللللللللله متحرمش منك يا لولوس يارب .. بس برضو مقولتليش السي دي دا فيه ايه ؟

إلياس : هقولك بعدين

نوران : بعدين دا هيكون امتى ؟؟ قول دلوقتي لحسن اطلع اشوف فيه ايه بنفسي

إلياس : ممممممممم بصي انا سجلت كل اللي كان نفسي اقوله لـ لينا ..

نوران : ونفسك تقولها ايه بقى ؟

إلياس : اني بحبها وبموت فيها ومش عايزها تكون لحد غيري

نوران بصوت عالي : نعععععم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

إلياس : في ايه القيامه مقامتش يعني !!

نوران : انت بتهزر صح .. قول والنبي انك بتهزر !!

إلياس : مش بهزر والله .. انا بس بعترفلها بحبي ليها وبتأسف على انانيتي فـ انها تبقى ملكي .. مش اكتر

نوران : انت فاهم انت عملت ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انت كدا هتخسرني لينا .. دي مخطوبه يا إلياس مخطوووووووووووووووووبة ومش هترضى بكدا عشان بتحب نبيل من زمااااااااااااان

إلياس بعصبيه : ميهمنيش الكلام دا .. قلتلك ومش هعيدهالك تاني .. لينـــــــــا من نصيبي انااااااااااااا ومش هتكون لحد غيري ماشي

نوران : حسبي الله ونعم الوكيل فيك .. بوظت عليا فرحة خطوبتي

إلياس : بتتحسبني عليا يا نوران عشان بحب صاحبتك ؟؟

نوران : انا لو خسرتها بسببك مش هسامحك يا إلياس .. وحقيقي بجد انت بوظت عليا فرحتي ..

( طلعت نوران لاوضتها .. وقالت لـ لينا تكلم نبيل وتخليه يقول لمحمد .. ان قراية الفاتحه هتتأجل اسبوعين كمان عشان نوران جالها دور برد وراقده في السرير )

لينا : خير يا نوران ايه اللي حصل

نوران : هتبقى قلة ذوق مني لو قلتلك متسألنيش عن اي حاجه

لينا : لا ياحبيبتي .. انا هسيبك على راحتك

نوران : طيب كلمي نبيل الاول وخليه يبلغ لمحمد رسالتي دي ممكن ؟

لينا : طب بصي انا هقعد مع نوجا تحت ساعه وانتي فكري مع نفسك وقوليلي وقتها على قرارك النهائي

نوران بعصبيه : لو سمحتي يا لينا متجادلنيش .. ( بـ عياط ) انا مش عاوزه الليله دي تتم دلوقتي انا عيانه وتعبانه ومش عاوزه اي حاجه من اي حد .. ممكن بقى تروحي وتسيبيني في حالي

لينا : ماشي يا نوران .. انا مستنيه منك مكالمه سلام

نوران : سلام

( نزلت لينا من اوضة نوران وخرجت على طول من باب الشقه .. وقعدت على السلم كلمت منى وحكتلها على رغبة نوران .. وكلمت الحاج عمرو يجي ياخدها )

--
ياترى ردة فعل محمد ايه لما يعرف من نبيل انها أجلت خطوبتها اسبوعين ؟؟
و لينا هتعمل ايه لما تسمع اعتراف إلياس اللي مسجله على السي دي ؟؟
وهل نسمه هتوفي بوعدها فعلا لـ منى .. ولا هتخلفه ؟؟

--
تابعونا في الحلقه الجايه

قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (8) :
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (11) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (10) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (23) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (9) :
» قصة ( ماليش غيرك ) الحلقة (25) :